سو استفاده از انرژی درمانی

سوء استفاده مالی و جنسی باند ریگی از بیماران به بهانه انرژی درمانی

سایت جام جم
جمعه 6 بهمن ماه 1385   14:56
فارس: اعضای یک باند معروف به ریگی که با ادعای انرژی درمانی از بیماران ساده لوح سوء استفاده‌های مالی و جنسی می‌کردند، در تحقیقات ماموران پلیس امنیت تهران دستگیر شدند.
سرهنگ مهدی احمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، ضمن اعلام این خبر به تشریح فعالیت اعضای این باند پرداخت و گفت : هفته گذشته ماموران پلیس امنیت تهران در جریان فعالیت غیرقانونی افرادی در شهر تهران قرار گرفتند.
اعضای این باند با ادعای انرژی درمانی بیماران را اغفال کرده و به بهانه شفادادن از آنها پول‌های کلان دریافت کرده بودند.
با کسب این خبر پرونده‌ای در پلیس امنیت تشکیل و گروهی از ماموران پلیس تحقیقات و بررسی‌های خود را در این رابطه آغاز کردند.
در تحقیقات ماموران مشخص شده اعضای این باند در خانه‌ای در شهرک کوثر در مینی سیتی فعالیت می‌کنند به همین خاطر خانه مورد نظر را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند.
پلیس در بررسی‌های متوجه رفت و آمدهای مشکوک به آن خانه شد که حکایت از صحت گزارش داشت.
در ادامه با دستور قضایی ، یکم بهمن ماه امسال ماموران زمانی که از حضور اعضای اصی این باند اطمینان داشتند وارد خانه شده و در یک عملیات غافلگیرانه سه زن و یک مرد به نامهای مهسا، نازنین، اکرم و محسن را دستگیر کردند.
همچنین در بازرسی خانه اسناد و مدارکی از فعالیت غیرقانونی اعضای باند، فرمهای عضو‌گیری، جزوات آموزشی و مشخصات 200 بیمار که برای معالجه به اعضا این باند مراجعه کرده بودند، کشف شد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه در خصوص فعالیت‌های اعضای این باند گفت: گروه «ریگی» یک وب سایت راه‌اندازی کرده‌اند که از طریق آن با طعمه‌های خود در خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کرد.
اعضای این باند ادعا کرده بودند «ریگی خدا است» و آنها دارای قدرتی هستند که با لمس کردن بدن بیماران یا ارتباط اینترنتی با آنها می‌‌توانند بیماری این افراد را معالجه کنند.
وی در ادامه افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد مهسا سرکرده این باند بوده است. این زن از سرکرده‌های گروه غیرقانونی گلدگوئیست در ایران بود. او از روسای این گروه در خارج از کشور سه کارنامه فارغ‌التحصیلی گرفته بود و برای توجیه فعالیتش آنها را قاب کرده و به دیوار اتاقش نصب کرده بود.
احمدی در ادامه به سوء استفاده جنسی اعضای این گروه از بیماران زن خبرداد و گفت: در حالی که تحقیقات ماموران از متهمان ادامه داشت مردی با مراجعه به پلیس با طرح شکایتی از اعضای این گروه ادعا کرد همسرش از سوی متهمان مورد سوء استفاد جنسی قرار گرفته است.
براساس این گزارش، این مرد به ماموران گفت: همسرم چندی قبل به یک بیماری مبتلا شد که برای معالجه او به چند پزشک مراجعه کردیم اما آنها موفق به درمان همسرم نشدند.
همسرم پس از مدتی از طریق همسایه‌ها با فعالیت اعضای این گروه آشنا شد و برای درمان بیماری‌اش از طریق انرژی درمانی به دفتر آنها رفت.
پس از چند جلسه نه تنها بیماری همسرم درمان نشد بلکه دچار افسردگی شد. وقتی علت افسردگی همسرم را پیگیر شدم پی بردم اعضای این گروه از همسرم سوء استفاده جنسی کرده‌اند.
احمدی تاکید کرد، هم‌اکنون اعضای این گروه در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
وی از افرادی که مورد سوء استفاده اعضای این گروه قرار گرفته‌اند خواست با مراجعه به پلیس امنیت تهران شکایت خود را مطرح کنند.
این مقام انتظامی در پایان در هشداری به شهروندان گفت: شهروندان باید به غیرقانونی بودن گروههای هرمی توجه داشته و به هیچ عنوان وارد این گروهها نشوند.
افرادی که مدعی انرژی درمانی هستند اگر از لحاظ پزشکی نیروی آنها تایید شود از دستگاههای مسئول به آنها مجوز داده می شود پس در مواقع روبرو شدن با این افراد بهتر است صحت ادعای آنها از سوی وزارت بهداشت و یا پلیس سوال شود تا جلوی هرگونه سوءاستفاده‌ای گرفته شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد