خبر

سلام

تصمیم دارم علاوه بر نوشتن درباره فیلمها درباره اخباری هم که برام جالبه بنویسم. البته روال قبلی کماکان ادامه داره اما این موضوع رو هم به طور حاشیه ای وارد میکنم.

البته تجربه اش رو ندارم ولی امتحانی اینکارو میکنم ببینم جواب میده یا نه .

تا بعد...

 

Inside Man

یک فیلم نسبتا جدید که موضوعش یک عملیات گانگستری است که درباره یک بانک انجام میشود. دراین فیلم دنزل واشتگتن در نقش یک کارگاه بازی میکند که مثل همیشه نقشش را خوب انجام میدهد.

فیلم نسبتا پیچیده است و تا آخرین لحظات نتیجه نهایی را در ذهن مخاطب تثبیت نمیکند. ولی بعضی از جاها به نظرم فیلم بیش از حد کشدار میشود. البته قابل اغماض است.

به یک بار دیدنش میارزد...

فعلا....

یه بوس کوچولو

این اولین فیلم فارسی است که درباره اش در این وبلاگ مینویسم. این کار آقای بهمن فرمان‌اراست که اخیرا اکران هم شده.

استفاده از هنرهاپیشه هایی مثل رضا کیانی و جمشید مشایخی و بازی کوتاه هدیه تهرانی و فاطمه معتمد آریا درکنار هم فیلمی نسبتا قابل قبول را ساخته.

اما چیزی که بیشتر باعث شد درباره اش بنویسم محتوای ماورایی ان است که تا حالا کمتر در فیلمهای ایرانی دیده شده.

برای کسانی که به سینمای معناگرا علاقه دارند دیدن این فیلم تا حدی امیدوار کننده است.

فعلا...

 

فیلمی کوتاه درباره عشق

این فیلم را تازه دیدم. کار کارگردان معروف و توانای اروپای شرقی کریستف کشیلوفسکی است. داستان کمی نامتعارف اما جذاب درباره عشق یک جوان ۱۹ ساله به یک فاحشه است.

بنظرم این فیلم سعی میکند که معنای عشق را در حالتهایی اینطوری عیرمعمول نشان دهد تا اصالت آن را بیشتر واضح کند. تا انجا که میتوانم بگویم بنظرم همه یا اکثر صحنه‌های فیلم خیلی روانشناسانه و با هوشمندی کارگردانی شده است تا حس مشحصی را القا کند.

فعلا تا بعد...

فاینال فانتازی ۷

 

آخرین روایت کارتون تمام فوق مدرن فاینال فانتزی چندی است که وارد شبکه ویدئویی و سی دی کشور شده. این فیلم دوبله هم شده که به فهم آن بیشتر کمک میکند.

 در کل معلوم است که سازندگان این سری از فیلم ها با وجود قدرتی که در تصویر کردن صحنه های جذاب و تخیلی دارند اما ایده های بکر و جدیدی برای آن در دست ندارند.

به هر حال کسانی که به این سری از فیلمها علاقمند هستند می توانند این روایت آخری را هم ببینند. اما بهتر است انتظار یک سناریوی متفاوت و غیر قابل پیش بینی را نداشته باشند.