ویروس موبایل

 در صورتیکه با  تلفن همراه شما تماسی برقرار شد و در آن شخص یا اشخاصی ادعا نمودند که از مهندسین شرکت مخابرات یا (شبکه) هستند و قصد چک نمودن خط شما را دارند و از شما تقاضا نمودند که دکمه 90# یا   09# یا هر عدد دیگر را شماره گیری نمایید،بدون هیچگونه شماره گیری فورا" تماس را قطع کنید.شرکتی جعلی بدین وسیله به سیم کارت شما دسترسی خواهد یافت و از طریق خط شما و با هزینه شما تماسهای تلفنی برقرار خواهد کرد.

 

تمامی کاربران تلفن همراه توجه داشته باشند در صورتیکه با شما تماسی برقرار شد و در نمایشگر گوشی شما این پیغام ظاهر شد:(XALAN) از پاسخ دادن به آن خودداری نمایید و تماس را به سرعت قطع کنید.در صورت جواب دادن به تماس،گوشی شما ویروسی خواهد شد.این ویروس اطلاعات IMEI وIMSI  را از روی گوشی و سیم کارت شما پاک خواهد کردکه این امر باعث قطع ارتباط شما با شبکه تلفن همراه خواهد شد و شما مجبور خواهید بود گوشی دیگری خریداری نمایید.این اطلاعات به تایید شرکتهای موتورولا(MOTOROLA) و نوکیا(NOKIA) رسیده است.هم اکنون میلیونها گوشی موبایل در سرارسر دنیا از این طریق ویروسی شده اند . شما همچنین میتوانید این اخبار را از طریق وب ساین CNN چک نمایید.

کنترل ربات ها از طریق امواج مغزی

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا اعلام کرده است در اقدامی به منظور ایجاد ارتباط میان افکار و اندیشه های ذهنی افراد و دستگاه های مختلف ، موفق به توسعه فناوری جدیدی شده است که از علائم و نشانه های ذهنی برای کنترل حرکات بسیار ساده رباتها استفاده می کند. محققان بر این باورند که در آینده ای نه چندان دور، ، می تواند جایگزین صفحه کلید در رایانه های شخصی یا گوشی های تلفن همراه شود.
جام جم

 

خودم: آیا روزی میرسد که انسانها از طریق ذهن با هم صحبت کنند؟