معنویت عامل آرامش جسم و جان

متخصصین میگویند گرایشات معنوی قوی و نگرش مثبت موجب ارتقای سلامت میشود.

شاید تعجب کنید اگر بدانید باورهای شما نیز بر سلامت و طول عمرتان تاثیر میگذارد. مطالعات زیادی نشان میدهند چگونه بیمارانی که گرایشهای معنوی قوی دارند به بهبودی خود از بسیاری بیماریهای مزمن مانند هایپرتنشن بیماری قلبی و بازیافت سلامت پس از جراحی کمک میکنند.

معنویت مرحله ایست که طی آن افراد معنای زندگی را درک میکنند. این معنا چیزی فراتر از خودشان است. در واقع معنویت همان چیزیست که آرامش و امنیت خاطر را فراهم میکند.

برخی افراد با تماشای یک غروب زیبا به چنین احساسی میرسند. برخی برای رسیدن به آن به مدیتیشن نیاز دارند و عده ای هم آن را در روابط اجتماعی شان میابند.

تحقیقات نشان میدهد:

-          افرادی با باورهای مذهبی یا معنویت پاسخ استرسی کمتری (تولید هورمون کورتیزول) به محرکها خواهند داشت. کورتیزول هورمونی است که در پاسخ به استرس توسط بدن رها میشود.

-          نگرش مثبت درک درد را تا 30 درصد کاهش میدهد.

-          معنویت و رفتارهای مذهبی با کند شدن روند بیماری آلزایمر ارتباط  دارد.

-          کسانیکه بطور مرتب در برنامه ها و فعالیتهای مذهبی شرکت میکنند طول عمر بیشتری دارند. مطالعات نشان داده است شرکت در این فعالیتها از میزان مرگ و میر تا حدود 12 درصد کاهش می کاهد.

-          کسانی که تحت عمل احیای قلبی قرار میگیرند در صورتی که باورهای قوی داشته باشند بهبود بیشتری را در تواناییهای جسمی احساس میکنند.

-          افزایش اعتقادات مذهبی و معنوی به معتادین در ترک اعتیادشان کمک میکند.

 

منبع جام جم.

با کمی تصرف در متن

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد